У кружној форми овог рада,
пронашла сам начин да
ликовно представим свој
доживљај музике.
Испреплетеност мелодије
представила сам линијама
које из првог прелазе у
задњи план и обрнуто.
Промену ритма, различиту
јачину тонова, приказала
сам дебљином конца,
његовом бојом и различитим
врстама линија. Мелодију која
непрекидно тече, приказала
сам токовима линија који се
надовезују један на други.
Етида
вез, p 20 cm, 2020
Музици највише дугујем
док отимам од ништавила,
остављајући траг на папиру.
Аутопортрет
уље на папиру,
40 x 30 cm,
2016
БОЈА, РИТАМ, ВАЛЕР, ФОРМА, ТАМА, СЈАЈ,
ПАУЗА, КРЕШЕНДО, ТИШИНА... то су елементи
који сачињавају уметничко дело и у музици
и у сликарству и чине их најближим од свих
уметничких начина изражавања.
И слику и музику, аутори компонују
Боја и звук се преплићу
А онда ми слушамо или гледамо
Ноктурно
уље на платну,
80 х 60 cm,
2021
Пољубац као прасак
Пољубац као звук
Нисам знао да се љубим
Пољубац као никада до тада
Пољубац као труд
Пољубац
комбинована техника
на платну,
50 х 70 cm,
2002
Јутро је.
Продбудио сам се у препуном возу.
Наспрам мене седело је биће-жена
окупана бљештавилом белог сарија.
Свакодневицом је запулсирао космички
принцип беспоговорно одређујући
присутну стварност.
Неколико месеци касније реконструисао
сам догађај.
Моћ
комбинована техника,
32,5 х 25,5 cm
1975
Цртеже сам направила 2001
године током 3 године на
Академији. Радила сам их на
поду моје собе и помислила
да сам први пут успела да
варирам ритам, потез...
Овај Бело – Црни ритам ми
је и онда личио на
мелодију, музику.
Без назива
комбинована техника,
1-3, 25 х 17 cm, појединачно,
2001
Музика Љубице Марић указује
ми на тежњу свих уметности ка
просторима музике у којима је она
стварала и “градила” своје композиције.
Љубица Марић
комбинована техника,
61 x 43,5 cm,
2021
Слушајући циклус дела ,,Музике октоиха” (1963)
Љубице Марић, богате фолклорним, и
архаичним мотивима средњовековног
Балкана, ослањајући се на народну музичку
традицију, уметница ме је инспирисала да
њену музику доживим кроз препознатљиву
метафору народне баштине,
интерпретирајући звук у ликовној игри цртежа.
Љубица Марић
комбинована техника,
61 x 43,5 cm,
2021
Рекла сам јој да сам у животу
много патила. Она ме је на то
ословила именом и рекла:
“Патња је врхунац нашег бића
– ко је избегне није успео.
Само у храбрости за
истинитошћу, видим могућност
за дубок мир и
издржљивост .”
(Љубица Марић1909 -2003)
Беседиле смо то вече уз чај
уље на картону,
39 x 63 cm,
2021
Без назива
уље на платну,
50 х 40 cm,
2019
Стваралачки мотив био је трагање за
ликовним средствима којима се
постиже целокупна скала кретања
осећања, често сукобљених унутрашњих
стања и превирањa... Одабрани тренутак,
који ће најверодостојније приказати
тренутна кретања духа, израз је
душевно-мисаоне дубине бића,
односно, утопљеност уметника у
свеколико сећање, истовремено
пролазећи кроз присутну актуелну
стварност. Та истовремена утопљеност
и присутност казују да је за ток
стваралачког процеса подједнако важна
и прошлост и садашњост. На тај начин
увек се репрезентује нешто обухватно, а
износи се на светлост дана у облику
појединачног. Изабрани трен увек је
живописан и драматичан и по својој
тренутности, кадар је да успостави нови
психолошки однос, како са самим
ствараоцем тако и са публиком.
Праг снова
120 x 140 цм, уље на платну, 2019